diumenge, 27 de novembre del 2016

DAMM, UNA GRAN EMPRESA AMB UN PORTFOLI MOLT EXTÈS


ELS ALUMNES DEL CFGS ADMINISTRACIÓ I FINANCES 2 HAN DE FIXAR-SE AMB DETALL A LA VISITA DE LA FÀBRICA DE LA DAMM I  RESPONDRE A LA SEGÜENT PREGUNTA:





SI US ENCARREGUEN QUE HEU DE FER UNA ANÀLISI INTERN DE LA FABRICA DEL PRAT:

A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA

B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA



ÚLTIM DIA PER CONTESTAR  EL 4 DE DESEMBRE A LES 12 HORES DE LA NIT 

16 comentaris:

  1. A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA
    1. Tenen on la que disposen de molts m2, per lo tant tenen una major possibilitat de producció.
    2. Son una de les empreses mes pioneres en tecnologia en el mont de la cervesa.
    3. Tenen un proses de producció en el qual son capaços de produir moltes cerveses en molt poc temps.
    4. Son una empresa en la que aposten per el medi ambient i amb el reciclatge.
    5. Tenen una gran experiència gracies a tot el temps que porten en aquest negoci.
    6. Tenen un gran portafolis amb tots els tipus de cervesa que tenen així poden arribar a mes gent i tenen mes possibilitat de ventes
    7. Han sabut adaptar-se a cada generació a traves del màrqueting, venen la cervesa com un producte que t’aporta un benefici.
    8. Al final de la vista et deixa provar una cervesa i així marxes amb bona sensació de la visita.
    9. Es un producte 100% natural.
    10. Ens ha servit per saber com funciona una empresa gran i com evolucionar per arribar al punt de vendes que te Estrella Damm.
    B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA
    1. La visita ha sigut bastant curta i crec que podríem haver après mes amb una miqueta mes de temps.
    2. A conseqüència de ser un grup gran hi havia problemes per escoltar el guia
    3. Que per fer una cervesa necessiten que passi molt de temps des de que s’inicia el procés fins que s’acaba el producte final.
    4. Vam enganxar just el punt de transició on estan canviant la manera de fer les visites.
    5. Darrere del nostre grup hi havia un altre i la visita va estar molt solapada en el moment de visitar la fabrica.

    ResponElimina
  2. Punts Forts:
    És una empresa que s'ha fet molt gran i és una marca important
    Tenen la maquinaria necessària per produir tots els seus productes i fer-ne moltes unitats de cervesa
    El màrqueting de l'empresa es molt potent gràcies a la publicitat i que tothom associa la empresa amb una marca mediterrània i refrescant
    És una empresa que innova molt amb els seus productes i tot el que té referent a la empresa
    Les ampolles de vidre que van als restaurants per exemples, les retornen per poder reutilitzar-les i reduir costos
    Té molts productes i variats dins les cerveses
    És mantenen fidels a la primera cervesa que van produir
    En Carlos sabia molt de cerveses i de la Damm i ens va ensenyar molts coneixements
    Impacte molt fort a Catalunya sent de les marques de cervesa més potents del mercat

    Punts dèbils:
    No vam veure tota la empresa, ens vam quedar veient nomes una part del procés de producció i crec que podríem haver après més.
    El temps per la collita de l’ordi i els productes del camp és molt llarg, també és llarg el procés dins la fàbrica, triguen més d’un any des de que planten la llavor fins que es fa la cervesa
    No fa promocions normalment (encara que sinó les fan potser és perquè no les necessita)

    ResponElimina
  3. A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA:
    - Damm és una marca que ha crescut molt i que s’ha fet molt famosa en gran part del món.
    - La fàbrica on es produeix la cervesa disposa de molts m2, és per això que, són capaços de fer moltes cerveses en el menor temps gràcies a totes les màquines que tenen instal·lades.
    - Produeixen cervesa 100% natural caracteritzada per ser la cervesa mediterrània.
    - La cervesa és elaborada amb malt d’ordi, arròs i llúpol, recepta que es segueix dia a dia des de la seva fundació, al 1876.
    - Els ingredients són prèviament seleccionats.
    - Cuiden el medi ambient reciclant les ampolles de vidre que fabriquen i reutilitzen.
    - Estrella Damm té un portfolio molt ampli ja que consta de diferents tipus de cerveses, d’aquesta manera poden satisfer les necessitats de més clients.
    - L’empresa ha sabut arribar a diferents països del món, fent-se així, una marca de cervesa molt potent al mercat.
    - Un punt fort d’aquesta visita és que al final ens van deixar tastar la cervesa que nosaltres volguéssim i així poder gaudir de nous gustos.

    B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA:
    - Per elaborar una cervesa, el procés de fabricació és molt llarg i per tant es triga molt de temps en fer una cervesa.
    - Si una màquina de la fàbrica no funciona correctament, s’ha d’aturar tot el procés de fabricació i per tant, totes les màquines queden parades, és a dir, el procés s’interromp.
    - La visita va ser molt curta de temps i no ens van poder explicar tot el que és important saber de la fàbrica i de l’empresa.

    La visita va ser curta però molt interessant.

    ResponElimina
  4. A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA:
    •Explicació molt clara de la historia i la elaboració de la cervesa.
    •Visita guiada per algunes de les instal•lacions.
    •Vam poder veure la cadena de producció: com netejaven les ampolles, les omplien amb la cervesa, les taponaven, les etiquetaven i les empaquetaven.
    •En Carlos ens va explicar una mica més sobre la Damm, més historia i una mica de màrqueting.
    •Al final de la visita vam provar algunes cerveses Damm.
    •Ens van regalar una ampolla de 75 cl. De cervesa.
    •La cervesa és 100% natural.
    •Distribueixen la seva cervesa a més de 70 països del món.
    •Reciclen els embalatges per cuidar el medi ambient.
    •Compten amb 20 mestres cervesers i tècnics enginyers per el procés de producció, fet que fa que siguin més professionals.
    •És una empresa que compte amb un portafoli molt ampli.
    •És una empresa que ha crescut molt i actualment és una marca molt important en el mon de la cervesa.

    B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA:
    •La visita va ser curta.
    •Podríem haver vist més instal•lacions.
    •Al tenir una cadena de producció si una part de la producció falla, s’ha d’aturar tot el procés.
    •El procés de l’elaboració de la cervesa és molt llarg.
    •No ens van deixar fer fotos.

    ResponElimina
  5. Els punts forts observats a la visita o explicats pel guia son:
    1.- Respecte amb el medi ambient i amb el reciclatge i reutilització, ja que les substàncies que es filtren perquè no valen pel procés de la cervesa s’utilitzen per a la creació d’altres productes com el pinso (entra en la filosofia de l’empresa).
    2.- Fan la mateixa cervesa amb la mateixa passió que el fundador de l’empresa (no ha perdut la essència del producte). Per tant sempre han sigut fidels a les característiques d’aquella primera cervesa.
    3.- Expansió (la companyia creix en producció i oferta per tant necessiten espai). Els hi servirà per poder produir una major quantitat de cervesa és a dir més producció en menys temps possible.
    4.- Diversificació del negoci (ampliant la gama de productes en sucs i aigua), per tant el seu portafoli és ampli. I més variant en tipus de cervesa.
    5.- És una empresa que destaca per la seva innovació (barril autorefrigeració i reutilitzable on la cervesa pot arribar a la seva temperatura perfecte sense haver d’utilitzar l’electricitat).
    6.- Nom i imatge reconeguda
    7.- Anys de experiència en el sector
    8.- 100% ingredients naturals
    9.- Empresa líder pel que fa respecte a la tecnologia en el mon de la cervesa.
    10.- Al final de la visita, ens van deixar provar alguns tipus de cervesa Damm, i al marxar en van regalar una ampolla de 75 cl. de cervesa.
    11.- Màrqueting molt potent a través de la publicitat i que tothom reconeix l’empresa amb una marca mediterrània i refrescant.
    12.- Explicació del procés de la cervesa molt clar i entenedor, aportació de molts coneixements per part d’en Carlos sobre la historia de la cervesa.

    Els punts febles observats a la visita o explicats pel guia son:
    1.- La visita va ser interessant però bastant curta, per tant considero que podríem haver aprés molt més, i obtenir informació sobre l’empresa, la marca, producció (profunditzar més), en general que ens hagués servit per tenir una imatge d’una gran empresa com la Estrella Damm.
    2.- Un altre punt feble, considero que és el procés de elaboració de la cervesa, ja que és molt llarg (es pot tardar 1 any “aproximadament”), des de que l’ordi es cultiva, fins que es crea la cervesa.
    3.- Durant la visita va haver uns certs moments que no s’escoltava bé a en Carlos ja que havia un altre grup de guia, i els sorolls de l’altre guia tapaven les explicacions d’en Carlos. Això pot fer que la gent desconnecti de la visita.
    4.- També vam poder observar que en el moment en que una de les maquines falla, al tractar-se d’una cadena de producció, s’ha de aturar tot el procés de producció, per tant comporta una gran pèrdua de temps.
    5.- Absència de promocions, però suposo que no els hi farà falta al tractar-se d’una marca coneguda i amb uns clients fidels a la marca.

    ResponElimina
  6. PUNTOS FUERTES DE LA VISITA:
    - Fue interesante el vídeo de cómo hacen las cervezas: ingredientes 100% naturales, elaboración única, el creador supo adoptar la cerveza al clima mediterráneo (de ahí “mediterráneamente”), etc.
    - Como dijo el guía, fábrica “ecológica”: reutilizan el alcohol para realizar otros productos y también algunas botellas, así ahorran dinero.
    - Tienen una buena distribución “P” (placement): más de 500 en toda España.
    - Fieles a su receta.
    - Buena publicidad de la marca al regalarnos una botella y dejarnos probar los diferentes tipos de Damm.
    - Cada 2 segundos obtienen muchas botellas, latas y un barril de cerveza.
    - Las máquinas están en funcionamiento las 24hrs del día: eso permite una producción continua.

    PUNTOS DÉBILES DE LA VISITA:
    - Todo está mecanizado: las máquinas también pueden cometer errores.
    - Visita corta y aburrida: podrían habernos enseñado más cosas, no solo una parte de la fábrica donde se veía como envasaban y ponían el tapón a las botellas.
    - A causa del ruido y de ser un grupo bastante grande, a veces no se escuchaba bien el guía.

    ResponElimina
  7. A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA
    -Són una de les empreses més pioneres en la tecnologia del procés de fabricació de cerveses.
    -Disposen de títols que respalden els seus mètodes.
    -Estàn molt arraigats a un públic objectiu mediterrani.
    -En el seu procés productiu hi ha la capacitat de produïr molts més hoctalitres que la competencia, això, és un gran avantatge competitiu.
    -En el seu procés de fabricació, és molt important el reciclatge de materials utilitzats, cosa que, dóna molt RSC a l’empresa.
    -Producció 100% natural amb productes naturals.
    -Comparar una PYME amb la DAMM ens ensenya molt sobre la diferencia de dimencions entre els dos tipus d’empresa.
    -Veure i conèixer el procés de fabricació d’una marca gran, coneguda i referent per a la gent de Catalunya i els seus voltants.
    -Fabriquen i distribueixen a més de 180 països del món.
    -Velocitat: Cada dos segons es produeixen 180 mitjanes, 80 llaunes i un barril de cervesa DAMM.

    B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA
    -Durada: la llargada de la visita podria haver estat superior, ja que, em va donar la sensació de que podríem haver vist molt més sobre el procés de fabricació.
    - El tema guía estava en un procés de canvi, ja que, s’ha extarnalitzat aquest proce´s a una empresa exterior a la DAMM:
    -És un procés molt llarg , ja que, li donen molta importància a la maduració del producte.
    -Finalment, A l’hora de servir les cerveses, no hagués fet cap mal ser acompanyades per unes patatetes.
    -La màquina cada unes remeses de producte, marcava error i per tant, s’havia de treure de la cadena de producció un gran nombre de cerveses ja embotellades.
    GUILLEM SALA

    ResponElimina
  8. A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA
    -Són una de les empreses més pioneres en la tecnologia del procés de fabricació de cerveses.
    -Disposen de títols que respalden els seus mètodes.
    -Estàn molt arraigats a un públic objectiu mediterrani.
    -En el seu procés productiu hi ha la capacitat de produïr molts més hoctalitres que la competencia, això, és un gran avantatge competitiu.
    -En el seu procés de fabricació, és molt important el reciclatge de materials utilitzats, cosa que, dóna molt RSC a l’empresa.
    -Producció 100% natural amb productes naturals.
    -Comparar una PYME amb la DAMM ens ensenya molt sobre la diferencia de dimencions entre els dos tipus d’empresa.
    -Veure i conèixer el procés de fabricació d’una marca gran, coneguda i referent per a la gent de Catalunya i els seus voltants.
    -Fabriquen i distribueixen a més de 180 països del món.
    -Velocitat: Cada dos segons es produeixen 180 mitjanes, 80 llaunes i un barril de cervesa DAMM.

    B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA
    -Durada: la llargada de la visita podria haver estat superior, ja que, em va donar la sensació de que podríem haver vist molt més sobre el procés de fabricació.
    - El tema guía estava en un procés de canvi, ja que, s’ha extarnalitzat aquest proce´s a una empresa exterior a la DAMM:
    -És un procés molt llarg , ja que, li donen molta importància a la maduració del producte.
    -Finalment, A l’hora de servir les cerveses, no hagués fet cap mal ser acompanyades per unes patatetes.
    -La màquina cada unes remeses de producte, marcava error i per tant, s’havia de treure de la cadena de producció un gran nombre de cerveses ja embotellades.
    GUILLEM SALA

    ResponElimina
  9. PUNTS FORTS:
    És una cervesa tipus lager elaborada amb malt d'ordi, arròs i llúpol, seguint la recepta original des de la seva fundació, el 1876.
    Son la empresa que porta més anys SEGUITS produint cervesa.
    Durant la visita i sobretot en el vídeo de presentació, ens repeteixen molt que és una cervesa elaborada amb productes 100% naturals.
    El video de presentació i l'explicació del guia, va servir per conèixer el procés d'elaboració de la cervesa.
    La seva cervesa la distribueixen en més de 60 països de tot el món.
    A través de la publicitat i marketing que han fet d'aquesta cervesa, quan et parlan d'ella et ve a la ment que és una cervesa refrescant i mediterrània, això és gràcies a la bona publicitat i marketing que han fet i també al sabor del seu producte.
    Tenen molts tipus de cerveses diferents, aptes per a diferents tipus de consumidors.
    Les màquines que fan el procés d'elaboració de la cervesa estan enceses tot el dia i això fa que produeixin una gran quantitat.
    PUNTS FEBLES:
    Ara les visites guiades les porta una empresa externa i això va fer que la visita fos més curta i que no visitéssim la totalitat de les instalacions de la fàbrica com es feia anteriorment.
    Al ser un grup bastant gran de persones, hi havia certes dificultats per escoltar el guia en certs moments de la ruta.
    El procés productiu de la cervesa es molt llarg, des de que comensa fins que la cervesa està preparada per vendre-la poden passar entre 10 i 12 mesos.

    ResponElimina
  10. A) ENUMERA ELS PUNTS FORTS QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA:
    -La fabrica es molt gran i te moltes maquines per el procés de producció, per tant, produeix moltes cerveses rapidament.
    -És elaborada amb malt d'ordi, arròs i llúpol, seguint la recepta original des de la seva fundació, el 1876.
    -utilitza ingredients 100% naturals.
    -Es distribueix en més de 70 països.
    -A diferència de moltes cerveseres, Damm té la seva pròpia malteria, situada a Bell Lloch, Lleida, per tal de tenir un major control del procés.
    -Estrella Damm fa dècades que fa servir la mateixa soca. Si aquesta es perdés o es danyés, el gust de la cervesa canviaria, i és per aquest motiu que la marca té tres reserves d'aquest llevat guardades sota la màxima seguretat: a Barcelona, ​​València i Londres.
    -disposa d'un gran portfoli

    B) ENUMERA ELS PUNTS FEBLES QUE HAGIS VIST DURANT LA VISITA:
    -La visita ha sigut curta i no hem pogut veure totes les instal.lacions.
    -Tenen un procés de producció molt llarg de producció estrella Damm manté la cervesa durant tres setmanes en els tancs d'emmagatzematge perquè fermenti i maduri fins a arribar al punt de sabor desitjat; un període superior al de la majoria cerveseres.
    -Eram un grup molt gran de persones i es feia dificil escoltar al guia.
    -Pel que vaig poder observar el procés de producció va ser interromput per un fallo.

    ResponElimina
  11. A)PUNTOS FUERTES VISITA A LA DAMM Y COMO EMPRESA:
    - Cerveza elaborada con productos 100% naturales y exclusivos
    - Fundada en el año 1876, Damm es fiel a su elaboración desde su inicio.Por lo que le lleva a ser una empresa de carácter pionero y conservador, ya que muchas empresas cervezeras han cerrado.
    - Su producto es totalemente Mediterráneo. Se muestra grácias a su elaboración y a la implicación de la publicidad y Márketing.
    - Su estrella de 5 puntas la ha hecho estacar ante otros productos.
    - El reciclaje de las botellas de vídrio ( bares y otros servicios)
    - Reciclan cerveza para realizar otros productos como los Mueslis
    - Fabricación ecológica.
    - Estrella Damm se implica mucho en los festivales de Música, conciertos...
    - Durante la visita: Al inicio, video sobre como se realiza la cerveza, ruta por el interior de la fábrica, y por último cata de los diferentes tipos de cerveza que tienen en el mercado actualmente.
    B)PUNTOS DÉBILES VISITA A LA DAMM Y COMO EMPRESA:
    - La elaboración de la cerveza tiene un proceso muy tardío; hasta 12 meses aproximadamente, y hay que estar muy pendiente de la elaboración de cada producto. Además los productos se van desplazando a diferentes fábricas.
    - Al no reciclar el 100% de las botellas de vidrio como las de consumo propio como en ( supermercados) hace que augmenten los costes para la empresa.
    - En la fábrica Damm todo el proceso de elaboración está mecanizado, por lo que si alguna crea un desastre, se puede ver bastante afectada la producción.
    - Durante la visita: La Damm a contratado una subempresa externa para realizar estas visitas, y ésta ha sido muy corta y poco productiva, ya que me esperaba mas información y más actividad relacionado con el Marleting y la fábrica.

    ResponElimina
  12. El dia 30 de novembre de 2016, vam fer una vista a la fàbrica Damm (que és una empresa amb un portafoli molt extens) que es troba al Hospitalet de Llobregat. Després de fer tota la visita per la fàbrica ens van demanar els punts forts i els punts febles que havíem vist durant el temps que havíem estat allà.

    Els punts forts que vaig veure durant la visita a la fàbrica van ser:
    -> L’explicació que ens van donar de la història de l’empresa Damm i la seva elaboració va ser molt clara
    -> És una fàbrica molt gran i volen augmentar els metres quadrats que tenen comprant els terrenys del voltant perquè tinguin més producció de cervesa de la que tenen ara.
    -> La publicitat que té és molt potent i tothom que veu els anuncis de l’empresa Damm l’associen amb una empresa del mediterrani.
    -> Aquesta empresa disposa de molts tipus diferents i variades de cervesa que tenen al mercat.
    -> Com ens van comentar durant tota la visita totes les cerveses que ells produeixen són 100% naturals (perquè ells els ingredients com el ordi, arròs i llúpol ells mateixos decideixen d’on provenen tots aquests materials)
    -> La cervesa que elaboren es distribueix a 70 països per tot el món (també ens van comentar que depèn del país la fabricació de cervesa és diferent)
    -> La velocitat que tenen les màquines cada dos segons com a mitjana es produeixen un total de 180 mitjanes, 80 llaunes i un barril de cervesa
    -> Són fidels a la seva recepta des de que la van iniciar el 1876
    -> Ens van regalar una ampolla de cervesa a cada un de nosaltres
    -> També el final de la visita ens van deixar provar les cerveses que ells distribueixen.

    Els punts febles que vaig veure durant la vista a la fàbrica van ser:
    -> La visita a la fàbrica va ser molt curta de lo que m’esperava perquè ens van ensenyar una petita part de la fàbrica perquè ara les visites a la fàbrica ho organitza una empresa externa abans quan ho organitzava la pròpia empresa podies veure més de la empresa.
    -> El procés d’elaboració de la cervesa és molt llarg
    -> Si una màquina no funciona bé o s’ha fet malt bé tenen de parar totes les maquines per poder arreglar la maquina i per lo tant parant tot el procés de la fabricació de cervesa.
    -> Per culpa de ser un grup de més de 40 persones costava molt poder escoltar el guia que ens explicava tot.

    ResponElimina
  13. Puntos Fuertes:
    - La marca Damm posee un portafolio muy diversificado por lo tanto su oferta gastronómica es amplia y creciente con el tiempo.

    - La fábrica ofrece una gran oportunidad de exportación ya que sus instalaciones son amplias. Además la localización de la empresa es buena ya que está cerca de los principales puntos logísticos de Barcelona.

    - Según el guía, la marca implanta un elemento clave en sus bebidas que otras marcas no incorpora, el arroz. La marca tiene un sistema de innovación diario que permite estar bien situado según cuota de mercado.

    - La imagen que quieren proyectar de la marca coincide con el posicionamiento deseado. Tiempo atrás la marca se vio obligada a crear un nuevo posicionamiento, por lo tanto a reposicionarse. La marca ligó su producto a lo emocional i según el estilo de vida del consumidor. Sus anuncios, rodados en el Mediterráneo relacionaban su cerveza con un estilo de vida relajado, las playas Mediterráneas, la música, la fiesta, chicas guapas… Todo esto envuelto en una estética moderna i de carácter muy internacional. Con ello la marca creo branding asociativo (constituyó valores emocionales anclados en el atributo funcional).

    - En producto de Damm dispone de una gran parte del mercado cervecero Barcelonés, concretamente el 80%. Por lo tanto se posiciona como “la cerveza de Barcelona”.

    - La empresa tiene implantado un color corporativo, que es el rojo. Este color expresa: pasión, alegría, positivismo, fuerza, dia, noche, sangre y alimentación (valores emocionales). Este hecho crea una diferenciación absoluta con el resto de la competencia.

    - Al final de la visita i durante, la empresa nos ofreció una cerveza como obsequio. Sin tener en cuenta que era un acto de buena voluntad podríamos decir que a más también pretendían aumentar sus posibles consumidores.

    Puntos Débiles:
    - Desde mi punto de vista un punto débil podría ser el modelo de producción. El sistema de producción en cadena fue creado hace muchos años y se lleva utilizando desde la Revolución Industrial (Siglo XVIII-XX). Este sistema tiene un gran defecto y este es el pertinente estacionamiento de toda la cadena cuando falla algún tramo concreto. Actualmente no existe ningún sistema de producción que pueda mejorar los defectos existentes en dicho proceso. Pero creo que no quedan muchos años para mejora este sistema.

    - Damm posiciona su producto en relación a una estación del año, verano. Ellos mismos gracias a sus anuncios posicionan su producto y crean una notaria estacionalidad de dicho producto. Aunque se trata de una marca muy globalizada el consumo de cerveza baja en las restantes estaciones.

    - El precio de la marca en general es bajo, por lo tanto podríamos considerarlo como un punto fuerte, pero desde mi punto de vista creo que el precio del producto se debe a que la calidad del producto no es tan elevado como otras marcas como Moritz.

    - El tiempo desde que se planta el trigo hasta que la cerveza se envasa es muy elevado y eso supone un punto a considerar.

    - La visita, aunque estuvo muy bien, duro menos del tiempo esperado por todos. Creo que hablo por todos cuando digo que nos hubiese gustada visitar más partes de la fábrica.

    ResponElimina
  14. Puntos Fuertes:
    -Cerveza elaborada con productos 100% naturales. Su receta (cebada, arroz y lúpulo) se mantiene desde el año 1876 en que fue creada, lo cual demuestra que es un producto que funciona y del cual te puedes fiar.
    -Maquinaria e instalaciones que poseen las tecnologías más innovadoras del mercado, se pueden llegar a producir hasta 90 cervezas por segundo.
    -Distribución internacional, llegan hasta más de 70 países.
    -Diversificación, tienen un portafolio muy amplio que consta de todo tipo de cerveza.
    -Reciclaje tanto de las botellas y otros embalajes como de los desechos naturales que aparecen durante la producción para hacer otros productos, esto da a la marca buen RSC.
    -Visita muy profesional en la que se puede observar que saben de lo que están hablando. Además te dan a probar el producto.

    Puntos débiles:
    -Al tratarse de 100% productos naturales el proceso de elaboración es muy largo.
    -Como gran parte del proceso esta mecanizado y funciona de forma automática se tendría que detener toda la producción en caso de que sucediera un error.
    -Visita más bien corta, podrían habernos enseñado más cosas de la fábrica y del proceso de producción.
    -Depende de que sala olía un poco mal.

    ResponElimina
  15. Puntos fuertes:
    Damm es la única empresa que elabora cerveza en Barcelona. El Grupo posee varias marcas, como Estrella Damm, Voll Damm, Xibeca, Free-Damm, Bock-Damm, Damm-Lemon, Ak Damm, Skol, Saaz y otras firmas locales, como Keler (País Vasco), Estrella de Levante (Murcia), Estrella del Sur (Sevilla), Victoria (Málaga); distribuye en España la americana Budweiser.
    El Grupo Damm, es una de las empresas cerveceras más importantes del país, con un 18% de cuota de mercado.
    Es una gran distribuidor, a más de 70 paises.
    Su contribución ecológica mediante el reciclaje influye positivamente en la visión pública de la empresa.
    Incorpora a diferencia de las demás un ingrediente detonante para la marca que es el arroz
    La visita guiada nos dio la oportunidad de ver parte de su funcionamiento, muy interesante.
    Puntos débiles.
    Al estar todo mecanizado en caso de error del sistema activa una suspensión completa.
    La visita no nos mostró todo lo esperado
    Al tratarse de productos 100% naturales tiene una lenta elaboración

    ResponElimina
  16. Puntos fuertes:

    - Es la marca de cerveza que lleva más años fabricando cerveza, 140 años ininterrumpidamente.

    - Oferta diferenciada, ofreciendo una cerveza 100% de ingredientes naturales.

    - Reutilizan la mayoría de primeras materias que utilizan. Desde los ingredientes que se utilizan durante el proceso de la cerveza, como los envases de vidrio de la botella.

    - Debido a la experiencia y organización de la cadena de producción, tienen un proceso de elaboración de la cerveza muy bien estructurado. Produciendo cada 2 segundos; 180 medianas, 80 latas y un barril de cerveza.

    - Marca internacional, comercializando y distribuyendo cerveza a más de 70 países.

    - Poseen una oferta muy diversificada y un portafolio muy amplio. Empezando por los diferentes tipos de cerveza que ofrecen en los mercados como también el grupo damm que se ha expandido en otros sectores como agua Veri, servicios logísticos, transporte de mercancía paletizada, entre otros.

    - Muy buena ubicación de la fábrica. Tanto para ir ampliando la fábrica como para tema logística y transportes.

    - Nos dieron a probar algunos tipos de cervezas que ofrecen en el mercado y nos obsequiaron con una cerveza.

    Puntos débiles:

    - Fue una visita corta por la fábrica, teniendo en cuenta que disponen de mucho espacio y departamentos en los cuales hubiera estado interesante ver y conocer.

    - Debido a la utilización de productos naturales y de la tierra , el proceso de elaboración de las primeras materias es tardío. Por lo tanto, un fallo en la producción de alguna de sus primeras materias, puede ocasionar fuertes repercusiones.

    - La formula de la cerveza se tiene que ir variando y ajustando año a año, según como ha salido la cosecha ese año.

    - Fabrica mecanizada, dónde si se produce un fallo o avería en la cadena de producción de la fábrica puede provocar consecuencias leves o graves. Desde una pausa en la producción hasta que se arregle o aumento de los costes de producción.

    ResponElimina